Célunk
hogy létrehozzunk egy közösséget, amely tagjai tudatosan élnek és
fogyasztanak, ezáltal hatékonyabbak mind a pénztárcájukra mind a
környezetre, mind az egészségükre. Hisszük hogy közösségünk hat a
közgondolkodásra és hozzájárul, hogy a világ hatékonyabb, egészségesebb,
élhetőbb és fenntarthatóbb legyen.
Osszuk meg a tapasztalatainkat a egymással és világgal! Legyünk hatékonyabb, tudatosabb fogyasztók! Hisszük, hogy a pillanatnyi életszínvonalunk a jelenlegi anyagi és környezeti ráfordítás 50%-ából is fenntartható.
Osszuk meg a tapasztalatainkat a egymással és világgal! Legyünk hatékonyabb, tudatosabb fogyasztók! Hisszük, hogy a pillanatnyi életszínvonalunk a jelenlegi anyagi és környezeti ráfordítás 50%-ából is fenntartható.
Célunk.
Célunk
hogy létrehozzunk egy tudatosan élő és felhasználó közösséget, valamint
egy közérdekű, ingyenes információs adattárat, amely hasznos és
közérdekű tippek és számítások halmaza. Közösségünk tagjai mind
használják és egymással megosztják tapasztalataikat, amelyek mind azt
szolgálják hogy tudatosan és hatékonyan fogyasszunk és éljünk.
Alapelvünk:
a tanács ingyenes, viszont milliók számára jelenthet segítséget, a
szakszerű alkalmazónak pedig akár vagyont is érhet. Kölcsönösen segítünk
egymásnak, hisszük, hogy formáljuk a közgondolkodást a hatékonyság,
tudatosság, egészségesebb élet és a fenntarthatóság irányába.
Tudatos fogyasztás = kevesebb felhasználás = olcsóbb-, hatékonyabb-, egészségesebb-, fenntarthatóbb élet
Miért változzunk? Miért figyeljünk?
Jelenlegi
minden minket érő gazdasági hatás alapvetően érzelmi alapú benyomás és
további vásárlásra ösztönöz, hiszen a fogyasztás növelése a jelenlegi
társadalmi gazdasági rendszerünk alapja. Általános, hogy a szolgáltatók
érdekeiknek megfelelően érzelmi döntésekre motiválnak bennünket
racionális döntések helyett, hiszen a kutatás szerint átlagosan 1,5 óra
tévéreklámot néz egy magyar naponta. Számunkra ez a magatartás sem nem
hatékony, sem nem fenntartható: csökkentsük a fogyasztásunkat és legyünk
tudatos és hatékony felhasználók! Fogyasztói és életviteli
választásainkban, döntsenek a tények és a számok, próbáljuk
minimalizálni az emocionális hatást! Hatékony fogyasztással és
életvitellel több marad nekünk és a jövő generációinak is!
Néhány
kérdés amire keressük a választ: - Hogyan használok kevesebb energiát? -
Hogyan takaríthatok meg? - Megéri-e az adott beruházás? - Hogyan lesz
több időm? - Mi az egészségesebb? - Hogyan járok jobban anyagilag? -
Hogyan lesz kisebb az "ökológia lábnyomom"? - Megvegyem? Ne vegyem? -
Melyik szolgáltatóval szerződjek? - Mik az apró betűs trükkök?
Hogyan legyünk hatékonyabbak?
Első és legfontosabb, hogy akarjunk hatékonyak, majd
még hatékonyabbak lenni, akarjunk törekedni rá. Gondoljunk mindig arra,
hogy ha hatékonyabbak vagyunk ma, több marad holnapra, és gondoljunk
mindig arra, hogy minden esetben lehet hatékonyabban csinálni azt amit
csinálunk. Minden esetben! Majd szánjunk rá magunkat a cselekvésre. Ha nem tudjuk mit szükséges tenni kérdezzünk.
Hogy segít ebben a CleverSavers Közösség?
Sok közösségi csoport létezik. Óriási
tömegek fordulnak meg a közösségi oldalakon, amely oldalak funkciója
többségében a bulvár: szórakoztatás és szocializálódás. Valójában
viszont a közösségi oldalakon megforduló tömegek mögött óriási
tapasztalati és szakmai potenciál húzódik meg. Mindenki szakértő a maga
szakmájában, olyan területen ahol mi nem rendelkezünk tapasztalatokkal; a
másik oldalról pedig az emberek nem szakértők a saját problémáinak
többségében, amiben mi mint másik fél lehetünk a szakértők.
Mi
lenne ha a közösségi oldalakon nem csak a csevegés és szórakozás lenne a
téma, hanem a közösségi oldalon keresztül meg tudnánk oldani minden
hétköznapi és rendkívüli problémánkat? Mi lenne ha a közösségi oldalra
belépve bármilyen kérdésünkre hasznos tanácsot kapnánk ingyen? Mi lenne
ha a közösség oldalat rendszeresen használva többet ki tudnánk hozni
lehetőségeinkből és ezáltal egyre jobb színvonalon élnénk: csökkenne a
rezsink, jobb helyekre utaznánk olcsóbban, egészségesebb ételeket
ennénk, stb? Mi lenne ha a közösség által elterjedne, egy átgondoltan,
tudatosan fogyasztó, fenntartható, minden értelemben gazdagodó élet, ami
alternatívája napjaink fogyasztásorientált és sokszor értékvesztett
életének?
No comments:
Post a Comment