Monday, January 20, 2014

Eladás a neten

eladás a netenCélszerű lehet a háztartásunkban található teljesen feleslegessé vált tárgyaktól pénzért cserébe és nem kidobással megszabadulni
. Ehhez a következő lépésekre, döntésekre van szükség:

1. Miért? Miért is adogassuk el a felesleges dolgainkat?
a. Ha nem használjuk a dolog folyamatosan amortizálódik, vagyis magától elenyésződik az értéke, végül kidobjuk.

b. Egy ingatlan hasznos alapterületének átlagosan 20-40% van elfoglalva tárolt hasznos és haszontalan cuccokkal, amivel az életterünket csökkentjük vagy amiket akár feleslegesen fűtünk/hűtünk vagy ami miatt nagyobb lakásra keletkezik igényünk.
c. Mind a felesleges tárolásnál, mind a kidobásnál hatékonyabb, ha időben (!) döntést hozunk, hogy az adott tárgyra már sosem lesz szükségünk és a ragaszkodási és birtoklási érzelmeiket félretéve megfelelő összegért megválunk tőle.

2. Mit? Mik azok amik elsősorban kelendőek lehetnek az apróhirdetési site-okon? Elektronikai cikkek minden mennyiségben, sportcikkek, háztartási gépek, bútorok, kert szerszámok-berendezések, gyerekdolgok, játékok, értékesebb hobbi eszközök, építőanyag maradékok.Mik azok amiket ne hirdessünk? Élelmiszerek, ruházati cikkek, nem tartós fogyasztási cikkek.

3. Mennyiért? Milyen áron hirdessek vagy vásároljak? Hirdetőként akkor lehet jobb árat kérni a termékért, ha a termék, újabb, hibátlanabb és legfőképp trendi. Legjobb esetben a termék új árának a fele kérhető a használt cuccért, de tipikus esetben kevesebb mint a negyede. Ha termék régebbi; nem hibátlan, hanem karcos sérült; nem kiemelkedő márka, akkor az új ár 10-20%-ánál ne számítsunk többre. Az árképzés legfőbb szempontja a konkurencia felmérése: mindenképp keressünk rá a hirdetett hasonló tulajdonságú termékek áraira és a terméket ha valóban el akarjuk adni a legolcsóbb hirdetett hasonló termék árára lőjük be. Mivel nem a hirdetési tevékenységgel pepecselés, hanem a dolog eladása a célunk, ezért ha nincsen vevő vagy jelentkező 2-3 héten belül, mindenképpen csökkentsük az árat.

4. Hogyan? Hogyan készítsem el a hirdetésem?

(a) Tegyünk fel minél több információt a termékről hiszen ez bizalomgerjesztő is és informatív.

(b) Tegyünk fel legalább 1 de inkább több fotót a termékről. Mindig a termék legyen lefotózva, ne szerkesztett letöltött profi fotók.

(c) Legyünk a hirdetésben kedvesek, hiszen eladni akarunk.

(d) Közöljük az elérhetőségeinket: név, email, telefon.

5. Vigyázat! Mi az amire vigyázzunk ha vevők vagyunk? Mikor legyünk nagyon óvatosak?

(a) soha ne utaljunk pénzt előre!

(b) postai utánvét általában működik. Sajnos az árut a postásnak ki kell fizetni és csak utána bonthatjuk ki (nyilván), így nem ellenőrizhető, vakon kell fizetni. Ezáltal általában a kibontásig, kipróbálásig összeszorul az ember gyomra vajh nem-e egy könnyebb tégla van az ipad dobozában.

(c) szinte biztos hogy csaló a hirdető: ha a hirdető külföldi vagy valamilyen messzebbi magyarországi faluból hírdet és az ár nagyon olcsó és/vagy indokolatlanul  EUR-ban meghatározott és/vagy láthatóan kerekítetlen (EUR-ból van átváltva valamilyen automata programmal) és/vagy a hirdetés rossz magyarságú (fordítóprogrammal fordított).

(d) ha nincs a konkrét áruról fotó vagy csak egy típusfotó van feltöltve és/vagy nincs telefonos kontakt megadva a hirdetőhöz a szándék vagy nem komoly vagy csalóval van dolgunk.

(e) ha a hirdetőnek több hirdetése is van bizalomgerjesztő.

(f) egy hónapnál régebbi amúgy tetszetős hirdetésekkel ne foglalkozzunk, már valószínűleg elkelt (csak a hirdető nem törölte).

6. Hol? Melyek a jó hirdetési site-ok? A legnagyobbak a következők, fő előnnyel hátránnyal és értékeléssel (1-5-ös skálán):

Apronet. Hátrányok: évtizedes design, kb a 90-es évek színvonala, nincs semmilyen rendszerezési lehetőség, nagyon körülményes a keresés. Előny: elterjedt. Értékelés: 2

Expressz. Hátrányok: lassú, körülményes design, béna kategorizálás miatt nehéz keresni. Előny: sokféle rendszerezési opció, óriási adatbázis, elterjedt. Értékelés: 4

Aprod. Hátrányok: képeket bénán mutatja be. Előny: jó rendszerezési opciók, hasznos tanácsok, emailezési lehetőség eladók-vevők között. Értékelés: 5

Jofogas. Hátrányok: nincs szűrési opció az árra, sok benne a már rég lejárt hirdetés. Előny: talán a legjobb megjelenés. Értékelés: 4

No comments:

Post a Comment